17 januari 2012

JANUARI CAARRIBIEN


Denna jäkla blogg

trodde aldrig att det skulle vara så svårt att finna tid att skriva..
men nu är jag sjuk i sängen igen så får tvinga till de att skriva ner ett par meningar.''

vet att många där hemma undrar vad som händer här..

I spa har vi fått en ny manager som jag n'mnde så det blev en hel jäkla del förändringar. Jobbar från 7.30 till 22.00. mer än 14 h ... hur jag klarar det? Jag vet inte.. Det är bara alla ställen jag har sett, så mycket som jag har skrattat och känt. Är mer självständig och ser redan hur eftertraktade vi är efter denna kontrakt. Bara idag lämnade en kund som är ägare av många spa sin adress och nummer. Jobbar i Sydafrika, är alltid välkommen. Kul.. men men.

Än så länge ..
London – New york – Bermuda – Port Canavaral,Florida, GNC, Bahamas, The Carrbiean / Puerto Rico, St tomas,St John antigua, St martin, Tortola... jag är kär i alla platser. Jag finner frid och är nöjd med min beslut att ha lämnat allt och kommit hit. Älskar sällskapet avv mina underbara vänner här... hmh :)

Jag har simmat i den blåa vattnet, jag har sett delfiner, solnedgångar, vågorna gungar mig till sömns, jag sprang genom en "Tropical Rain", jag fick leka och ta kort med mina favorit papegojor, jag hade de på min famn medan de pratar med mig, jag har ätit god mat i puerto rico, jag har sprungit genom Newyork, för många ggr, jag har druckit godaste cafe från Starbucks tidigt på en kall morgon, lyssnandes med jazz musik i bakgrunden, jag har varit så så så så glad så nöjd med allt. Och ska man fråga på allt detta är pengar viktiga? Spelar det någon roll att man gått upp i vikt? Nope. Egentligen inte :)

I St martin lekte lilla jag i havet – plötsligt slår en stor våg mig från sidaan – sen en uppofrån – min bikini flög av och jag svalde så mkt salt vatten. Nu är jag jättesjuk... ska vila . Kommer hem om mindre än ett halv år..

Vad jag ska göra efter detta – vet inte. Kan få jobb här i NY, i Spanien och sydafrika säkert för så länge. Men måste åka hem och se vart jag står. Man får verkligen reda på så många bra sidor att söka på, platser där vi är eftertraktade... Indien, Australien.. underbart...

Har mkt att säga mer, men är flr trött....puss

Beach, St martin

Pirate museum, Bahamas

Resort i ST martin

NEW YORk

Inga kommentarer: